وکیل متخصص در حوزه قراردادها و شرکتها در استان قزوین

وکیل قرارداد شخصی است که توانایی بالایی در تنظیم یک قرارداد حرفه ایی از نظر حقوقی دارد وی به صورت تخصصی در زمینه های تنظیم انواع قرارداد ها، توافق نامه ها، پیمان ها و خدمات حقوقی مشغول به کار است. امروزه میلیون ها پرونده قضایی در کشور و حجم زیادی از دعائی مردم در نتیجه عدم تنظیم قرارداد اصولی و محکم حقوقی بین طرفین دعوا است.

تنظیم قرارداد توسط وکیل قراردادها 

به صورت کلی مبحث قراردادها بحثی بسیار تخصصی است که یک وکیل طی سال ها تجربه و تخصص و گذراندن دوره ای تخصصی به این درجه از وکالت رسیده است. برای تنظیم یک قرارداد عالی و بدون ایراد نیاز به تنظیم یک چک لیست است.

قرارداد چیست ؟

به صورت کلی قرارداد به معنی توافق بین دو یا چند نفر برای ایجاد رابطه ای تجاری یا غیر تجاری است. واژه قرارداد فارسی شده واژه عقد که یک کلمه عربی است می باشد. طبق ماده 183 قانون مدنی؛ عقد عبارت است از یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند فرد دیگر تعهد به امری نمایند و مورد قبول آنها باشد.  

ارکان قرارداد

بیشتر بخوانید تفاوت های تقسیم، تفکیک و افراز ملک چیست؟

انواع قرارداد های کاری 

بعد از آشنایی شما با واژه قرارداد به موضوع انواع قرارداد ها می پردازیم، رایج ترین قرارداد های حقوقی در زمینه کسب کار می باشد، به طور کلی 6 دسته قرارداد در زمینه کسب و کار داریم که در ادامه به آنها می پردازیم:


انواع قرارداد راه اندازی کسب و کار

  • تفاهم نامه بنیان گذاران 
  • قرارداد پیمانکاری
  • قرارداد طراحی اپلیکیشن موبایل

انواع قرارداد پیشبرد کسب و کار

  • قرارداد اجاره دفترکار
  • قرارداد واگذاری اختراع 
  • قرارداد اجاره مغازه

انواع قرارداد استخدام و منابع انسانی 

  • قرارداد کار بازاریابی 
  • قرارداد مشاوره 
  • قرارداد کار با مدت موقت
  • قرارداد واگذاری سهام به کارکنان

انواع قرارداد مدیریت مالی و کسب و کار

  • قرارداد خرید و فروش نرم افزار 
  • قرارداد اجاره نرم افزار
  • قرارداد نمایندگی انحصاری فروش

انواع قرارداد محافظت از کسب و کار 

  • قرارداد عدم افشای اطلاعات با کارمندان
  • قرارداد محرمانگی

انواع قرارداد سرمایه گذاری

  • قرارداد فروش سهام
  • قرارداد وام قابل تبدیل به سهام
  • قرارداد مشارکت مدنی
  • قرارداد وستینگ 
  • قرارداد مشارکت در ساخت
مشاوره با وکیل قرارداد ها در قزوین تلفنی

وظایف وکیل قراردادها

وکیل قرارداد ها باید فردی با تجربه و متخصص باشد تا بتواند به راحتی و درستی بر پرونده هایی که مربوط به اختلافات و توافقات شخصی هستند رسیدگی کند. داشتن یک رزومه کاری پربار یکی از ویژگی های یک وکیل با تجربه می باشد. وی باید در تنظیم قرارداد ها با تجربه باشد بتواند به راحتی لایحه های دعاوی مربوط به قرارداد را به درستی ثبت کند. وکیل قرارداد ها باید در امور مشاوره در جهت تنظیم قرارداد ها به مراجعه کننده بدهد. پیش بینی اختلافات بین طرفین و قدرت بالا در برخورد با مشکل را داشته باشد. 

نکات مهمی که در تنظیم قرارداد ها لازم است بدانیم 

اصطلاحات و نکاتی که درباره موضوع قرارداد در متن قرارداد استفاده می شود بسیار مهم است و به دقت زیادی نیاز دارد. متن قرارداد خود را بخاطر خلاصه نویسی از بین نبرید، به صورت دقیق تمامی جزئیات قرارداد را بیان کنید. نوشتن اراده قصد و خواسته یکی از موارد مهم است که حتما باید ذکر کنید. در نوشتن قرارداد باید به این موضوع دقت کنید که کلماتی که در متن قرارداد شما وجود دارد، مبهم و مجهول نباشد.

وکیل شرکت ها کیست ؟

آیا هر فردی را به عنوان وکیل شرکت ها انتخاب کرد ؟ مطمئنا پاسخ شما منفی است. اکثرا بر این باور هستیم که وکلای شرکت در دادگاه ها حضوری ندارند در عوض کارهایی که ماهیت معامله ای دارند را انجام می دهد. به صورت کلی وکلای شرکت ها در شرکت های بزرگ و متوسط در بخش حقوقی مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید وکیل ملکی کیست و چه وظایفی دارد؟

ویژگی های وکیل شرکت ها :

یک وکیل شرکت باید توانایی بالایی در مهارت های نوشتاری داشته باشد در ادامه وی باید تسلط کافی در برقراری ارتباط با دیگران را نیز داشته باشند به دلیل اینکه این مهارت ها جز اساسی ترین کارهای روزمره یک وکیل حقوقی شرکت هاست . وی باید ارتباط عمومی بالایی داشته باشد و همین طور به قوانین آشنا باشد.

برخی از دعاوی که در ارتباط با شرکت ها مطرح می شود:

وظایف وکیل شرکتها :

قراردادها : تهیه چک لیست ها و بررسی آنها و مذاکره برای قراردادهای قانونی که از طرف شرکت ها است که شامل همه چیز از قرارداد های اجاره تا قرارداد های میلیاردی می باشد.

ادغام ها و تملک ها: اکثرا برای به هم پیوستن دو شرکت یا کسب و کار به کار می رود. ادغام و تصاحب شرکت ها یکی از مهم ترین جنبه های تامین مالی شرکت ها شناخته می شود.

بهترین وکیل شرکتها در استان قزوین

حاکمیت شرکتی : گروهی از روابط بین مدیریت شرکت، هیات مدیره، سهامداران و ما بقی ذینفعان است. حاکمیت شرکت به معنای نظامی است که شرکت مورد نظر به کمک ان تحت هدایت و کنترل قرار می گیرد.

سرمایه گذاری های خطر پذیر : یکی از رایج ترین سرمایه گذاری های شرکت های استارتاپ می باشد. این شرکت ها موسساتی هستند که نوپا و کار آفرین هستند. سرمایه گذارانی که اهل ریسک کردن هستند معمولا در شرکت هایی سرمایه گذاری می کنند که از خلاقیت و ابتکار بالایی برخوردار باشند و بتوانند نیاز های مردم را فراهم سازند.

اوراق بهادر : راهنمایی به مشتریان در مورد قوانین اوراق بهادار که شامل مقررات پیچیده ای در صدد جلوگیری از تقلب و دستکاری بازار و همچنین ترویج شفافیت در شرکت های سهامی عام است.

وکیل شرکتهای تجاری کیست ؟

وکیل شرکتهای تجاری، وکیلی است که پروانه پایه یک دادگستری دارد و تجربه کافی در تنظیم قراردادها و در اموری که مربوط به شرکت های تجاری می باشد دانش و تخصص لازم را داشته باشد. وی باید تخصص ویژه ای در امور تجاری داشته باشد برای مثال وی باید به امور شرکت ها، اسناد تجاری شرکت ها و معاملات تجاری انعقاد قراردادهای تجاری و بازرگانی، قراردادهای حمل ونقل بین المللی و سرمایه گذاری های مستقیم و غیر مستقیم خارجی و…. می باشد. تمامی موارد ذکر شده نیاز به تجربه و دانش کافی در این زمینه دارد که وکلای تجاری افرادی هستند که تخصص کافی بر این امور را دارند.

انواع شرکت های تجاری 

شرکت سهامی عام : شرکت های سهامی عام شرکت هایی هستند که سرمایه آن به سهام هایی تقسیم شده است، در حالت کلی شرکتهایی که سهام آنها در دست مردم می باشد ( 51% سهام به بالا ) سهامی عام گفته می شود. این شرکت ها بدون مشکل می توانند در بورس شروع به فعالیت کنند. 

شرکت سهامی خاص : شرکت های سهامی خاص، شرکت هایی هستند که سرمایه آنها در دسترس مردم قرار نمی گیرد و افراد کمی دارای سهام شرکت های سهامی خاص هستند.

شرکت با مسئولیت محدود : این شرکت ها بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده است و شرکای این شرکت ها بدون اینکه سرمایه آنها به سهام تقسیم شده باشد با توجه به میزان سرمایه خود در سود و زیان شرکت شریک هستند. به صورت کلی این شرکت ها به دلیل اینکه شرکا قصد ندارند سرمایه خود را ضامن تعهدات شرکت قرار دهند تشکیل می شود.

شرکت های تضامنی : این شرکت ها در صورتی تشکیل می شوند که اعتماد کافی بین تمامی شرکا وجود دارد طبق قانون 116 تجارت شرکت های تضمنی اگر مشکلاتی برای شرکت ها به وجود بیاید و اموال شرکت برای پرداخت دیون شرکت کافی نباشد شرکا مسئول پرداخت کلیه دیون شرکت می باشند .

شرکت های مختلط غیر سهامی : شرکتی است که برای انجام امور تجاری بین یک یا چند شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود 

شرکت مختلط سهامی : شرکتی است که بین یک عده شریک سهامی و یک عده شریک ضامن تشکیل می شود و مقررات آن تابع  مواد 162 الی 182 قانون تجارت است.

شرکت نسبی : شرکتی است که بین دو یا چند شریک تشکیل می شود که مسئولیت هر یک از آنها به نسبت سرمایه ایی است که در شرکت وجود دارد. تفاوت این شرکت با شرکتهایی با مسئولیت محدود در این است که در این شرکت مسئولیت شرکا به نسبت سرمایه است در صورتی که در شرکت با مسئولیت محدود مسئولیت شرکا تا میزان سرمایه ای است که به شرکت آورده اند و مقررات مربوط به تشکیل و ثبت این شرکت انحلال و غیره آن نیز در موارد 183 الی 189 قانون تجارت درج گردیده است.

شرکت های تعاونی تولید و مصرف: به دلیل انجام امور تعاونی تشکیل می شوند و قوانین مربوط به حوزه کاری خود را دارند.

در این مطلب از سایت حسین بابایی (مشاور حقوقی شرکتها، وکیل قرارداد و وکیل املاک در قزوین) قصد داشتیم شما را با وظایف وکیل شرکت ها و قراردادها آشنا کنیم، امیدواریم مطالب فوق برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با مبانی وکیل قرارداد ها و وکیل شرکت ها آشنا شده باشید.

مشاوره رایگان با بهترین وکیل قراردادها و شرکت ها در قزوین

برای دریافت خدمات مشاوره در مسائلی مربوط به تنظیم قراردادها ، دعاوی ملکی و انجام امور شرکت ها می توانید با دفتر آقای حسین بابایی وکیل با تخصص در حوزه قراردادها، شرکت ها و املاک در استان قزوین تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ایشان بهترین بهره را ببرید. 

شما همچنین برای دریافت وقت مراجعه حضوری میتوانید از طریق نشانی ما در صفحه تماس با ما استفاده نمایید. مراجعه حضوری در روز های شنبه تا چهارشنبه (بجز روزهای تعطیل) از ساعت 17:30 الی 19:30 می باشد.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد امتیازات 47